FRAKT
De aller fleste bestillinger sendes fra oss neste virkedag fra bestillingen er lagt inn. Er du usikker på om pakken når frem i tide, kan du spørre oss på chatten så kan vi gi deg et mer konkret svar :)
Personlige og tilpassede bestillinger sendes normalt innen 1-3 virkedager. Noen perioder kan være mer travle enn andre, for eksempel jul. Da må man beregne litt lenger leveringstid. Men vi perler alltid så fort vi kan, og prøver å sende ut alle bestillinger innen 5 dager.
Vi bruker Posten/Bring som fraktmetode. Vi sender alle våre pakker som brev med sporing, disse blir levert i din postkasse. Om en pakke ikke skulle få plass eller av andre grunner blir levert til utleveringssted i stede, har man to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. I tillegg, vil du bli fakturert for fraktkostnadene.
Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 236,- .
RETUR
Ønsker du å bytte en vare du har kjøpt? Da kan du sende varen tilbake til oss innen 14 dager, med noen forbehold:
MERK! Våre smykker lages på bestilling og faller dermed ikke under angrerettloven slik ferdiglagde produkter gjør. Skulle du likevel føle at produktet du har mottatt ikke står til forventningene dine eller er defekt, kan du ta kontakt med oss, så løser vi det.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse eller den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får det siste partiet eller den siste delen i fysisk besittelse. For å kunne bruke angreretten send en e-post til beadeeinfo@gmail.com, hvor du skriver at du ønsker å benytte deg av angreretten. For at vi skal behandle din henvendelse fortes mulig skriv gjerne din ordre nummer i mailen.
Dersom du benytter deg av angrerett, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg for varen(e) unntatt fraktkostnaden, senest 14 dager etter at vi har mottatt varen i retur. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. Kjøper er ansvarlig for kostnadene ved å returnere varene. Vi anbefaler at varene blir sendt i original emballasje med sporing og forsikring. For at vi skal godkjenne returen skal produktet/produktene sendes tilbake i sin originale form, uten skader og med smykkepose som følger med.
RETUR AV KJØP VIA KLARNA
For ordre med Klarna som betalingsmetode må du logge inn på din Klarna-konto og registrere at du har sendt en retur. Klarna vil da fryse din faktura til din retur er behandlet. For refusjoner er det Klarna som håndterer tilbakebetalinger.
Følgende varer kan ikke byttes:
- Smykker som er tilpassede eller personlige bestillinger. Skulle varen være skadet eller defekt, bytter vi den selvfølgelig for deg. Fraktkostnader dekkes av oss.
- Varer på salg.
- Øredobber kan ikke byttes eller returneres av hygieniske årsaker.
Send en e-post til beadeeinfo@gmail.com hvis du har noen spørsmål eller lurer på om du kan bytte en vare.